Home Staging – Na czym polega i jak wpływa na sprzedaż nieruchomości?

535 Wyświetleń

Sprzedając swoje mieszkanie, najważniejszym celem staje się dla nas uzyskanie jak najwyższej ceny w możliwie jak najkrótszym czasie. Czy istnieje skuteczne narzędzie marketingowe do sprzedaży nieruchomości…? Okazuje się, że tak, a jednak nadal jest mało popularne w Polsce. W naszym artykule przedstawimy ideę Home Stagingu oraz jak jego zastosowanie wpływa na korzystną i szybką sprzedaż nieruchomości.

Badania pokazują, że klienci w pierwszej kolejności dokonują zakupu kierując się przy tym emocjami, a dopiero później racjonalizują swoje zakupy. Mogłoby się wydawać, że zakup własnego M zawsze podyktowany jest zdrowym rozsądkiem. Nic bardziej mylnego. Otóż kupując własne „4 kąty”, kupujemy tak naprawdę mieszkanie, w którym poczujemy się szczęśliwi. Zastosowanie Home Stagingu przy sprzedaży mieszkania pobudza wyobraźnię kupującego oraz wywołuje pozytywne emocje.

Home Staging nie jest tylko aranżacją wnętrza, ale w głównej mierze oparty jest na strategicznym działaniu mającym na celu zwiększenie wartości sprzedawanej nieruchomości.

W jaki sposób zastosowanie HS wpływa na cenę mieszkania?

Po pierwsze profesjonalnie przygotowane nieruchomości trafiają do większej liczby odbiorców, a tym samym szanse na otrzymanie lepszych ofert kupna rosną. Po drugie Home Staging sprawia, że mieszkanie jest odbierane przez kupującego jako atrakcyjniejsze, dzięki czemu jest on gotowy złożyć wyższą ofertę. Ponadto dzięki HS ukazujemy potencjał nieruchomości w taki sposób, aby pobudzić wyobraźnię u potencjalnego nabywcy na stworzenie w niej przestrzeni dla siebie, dzięki czemu jest on gotowy zapłacić więcej za mieszkanie. Najważniejszą zaletą Home Stagingu dla sprzedającego jest jednak utrzymanie wyższej ceny, ponieważ kiedy nieruchomość prezentuje się bardzo dobrze, kupujący mają mniej powodów do negocjacji cenowych.

Z badań pn. ”Profile of Home Staging” przeprowadzonych przez National Assaciation of Realtors w 2017 roku wynika, że zastosowanie Home Stagingu skraca czas obecności oferty na rynku nieruchomości do 70% oraz podnosi wartość transakcji od 1do 10%. W jaki sposób? Otóż prezentacja nieruchomości w sposób atrakcyjny oraz przejrzysty jest niezwykle istotna już na samym początku procesu sprzedaży, kiedy potencjalny klient dokonuje selekcji ofert nieruchomości w Internecie. Już na tym etapie idealnie przygotowana prezentacja wnętrza oraz profesjonalne zdjęcia pozwalają wyróżnić nieruchomość spośród pozostałych ofert. Z kolei zastosowanie Home Stagingu podczas prezentacji „na żywo” pomaga uruchomić wyobraźnię kupujących oraz pozwoli im poczuć się w mieszkaniu jak we własnym wnętrzu.

W zależności od naszych możliwości finansowych, możemy sami przygotować nieruchomość do sprzedaży, dekorując wnętrza samodzielnie oraz zatrudniając fotografa lub zainwestować w profesjonalnego doradcę. Doskonałym rozwiązaniem jest również podjęcie współpracy z agencją nieruchomości, która w swojej ofercie posiada Home Staging. Wówczas poza standardową usługą pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, otrzymujemy wsparcie w zakresie HS. Za każdym razem wartość sprzedanej w ten sposób nieruchomości jest wyższa i zwraca się koszt całej inwestycji.

W Agencji „Realton Nieruchomości” nasi klienci mogą skorzystać z usługi Home Stagingu. Tego typu usługa za każdym razem jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Zapraszamy do konsultacji z naszymi doradcami, którzy wesprą Państwa w sprzedaży swojej nieruchomości.

Bibliografia:
1. https://blog.strefakursow.pl/home-staging-a-wartosc-nieruchomosci-jak-odpowiednia-prezentacjawnetrza-wplywa-na-cene-mieszkania/
2. https://nieruchomosci.infor.pl/prawo/2753213,Home-Staging-zawitalo-w-Polsce-nowe-skutecznenarzedzie-w-sprzedazy-mieszkan.html

Autor

Daria Wal
Daria Wal
Doradca Ds. Nieruchomości Realton